Bericht van Hanneke - 17

22 december 2015 - Amsterdam, Nederland

Beste mensen,

Ik ben weer terug in Nederland. Gistermiddag landde ik in Nederland. De terugreis duurde  langer dan gepland, In iets meer dan in 24 uur uit en thuis. Ik miste mijn aansluiting in Abu Dhabi. Vanwege het brandstofprobleem kan er op Kathmandu AirPort niet getankt worden en moet tijdens de vlucht een extra tankstop gemaakt worden in India. Nu heb ik Abu Dhabi AirPort by night gezien......welkom in de westerse wereld....!

Wat ik heb mogen beleven en ervaren in Nepal en Bhutan laat ik de komende tijden rustig bezinken en ga daar ook de tijd voor nemen. Ook wat het mij persoonlijk heeft  gebracht. Ik ben erg trots op mijzelf dat ik het avontuur ben aan gegaan, op mijn manier, sterk, met uitdagingen, soms twijfels of ik het kon volhouden, maar ik heb A gezegd en ook B gedaan! Ik heb kennis gemaakt met culturen met een overvloed aan  rituelen, heiligdommen, bijzondere mensen, - altijd vriendelijk en gastvrij - , de prachtige maar soms ook monsterachtige Himalaya, de hectiek van de steden, de tikkende hamers en zagende zagen in de door aardbeving getroffen dorpen, de fuel lines, de chantende monniken, slapen in de tent met al je kleren aan inclusief muts en sokken, koken op het houtvuur, dal baht, de lieve boefjes van de Saraswati school en heel veel meer....

Jullie hebben mij gevolgd met mijn verhalen en foto's. Ik dank jullie voor de vele reacties. Het was fijn om ver weg van jullie te horen!!!

In het nieuwe jaar zie en spreek ik jullie weer.

Goede feestdagen en een gezond & liefdevol nieuwjaar!

Namaste,

Hanneke

1. Thomas Tierolff:
    22 december 2015
    Welkom thuis! Geweldig dat je het avontuur bent aangegaan en je hebt laten meevoeren met de stroom. Uit ervaring weet ik dat het tijd kost om te landen na een reis van 3 maanden, dus ik kan me voorstellen dat je daar de tijd voor neemt. Fijne dagen gewenst. Dank voor het delen van je ervaringen! Namasté! Thomas
  2. Nico en Mieke:
    22 december 2015
    Fijn dat je weer veilig thuis bent. We hebben je kunnen volgen en hebben veel gehoord en ook gezien met de mooie foto.s.
    Wel weer vreemd om thuis te zijn zeker.
    Nico en ik wensen je fijne feestdagen en een gezond 2016.
    We spreken je wel weer.
    Lieve groeten Nico en Mieke.
  3. Jannie van de burgt:
    22 december 2015
    dank je wel voor je verhalen en foto's Hanneke, voor jou genoeg om over na te denken. Ik wens je goede feestdagen en een liefdevol nieuw jaar toe. Groeten, jannie van de burgt
  4. Mia Korse:
    22 december 2015
    ik sluit me graag aan bij de eerdere reacties. Welkom thuis!
    Neem tijd om weer aan Nederland te wennen en je reis te laten bezinken. Geniet van de paar vrije dagen die je nog hebt en van de komende feestdagen. Dank voor het delen van je ervaringen en heel graag tot ziens. Liefs, Mia
  5. Elina de Jong:
    22 december 2015
    Welkom thuis Hanneke! Fijne Kerstdagen en een Gelukkig en Gezond 2016!!!!!! Tot volgend jaar. Gr. Elina
  6. Jeanine:
    24 december 2015
    Welkom weer terug Hanneke. Neem maar lekker de tijd te landen in het westerse land . Hele fijne feestdagen Groetjes jeanine