Bericht van Hanneke - 12

20 november 2015 - Pokhara, Nepal

Beste mensen,

Bericht 12 volgt snel op 11, ivm technische probleempjes. Zoals ik schreef is het n uitdaging voor mij zonder iets en structuur te werken. Er is een lesrooster van 7 lessen per dag van 40-45 minuten. Het hoofd heeft voor mij een timeschedule gemaakt en beginnen maar: Engelse les, science en computerles op verschillende nivo's.  Ik ga eerst mee in de klas observeren, kennis maken met de teachers en kinderen. De teachers vinden het leuk dat ik meteen al les geef. Het nivo van de kinderen is heel verschillend, sommige teachers spreken slecht of geen Engels. Zij doen hun les, Volledige lestijd wordt echt niet gebruikt, er zijn steeds breaks, zodat effectief misschien 30 minuten wordt gewerkt. Van 1-2 uur lunchbreak, er wordt niet gegeten. Er is een methode, dus thuis wel voorbereiden, maar komt veel op improviseren aan. Ik wil ook andere activiteiten gaan organiseren, want dit gebeurt niet of weinig. Het contact met de kinderen en teachers is meteen al leuk en voel ik me thuis. Nu is het weekend, maar allleen vrijdagmiddag en zaterdag. Zondag is de eerste dag van de week en dan weer naar school.

Goed weekend, Namaste, Hanneke

1. Ivette:
    20 november 2015
    Hanneke, zo mooi om je verhalen te lezen, geniet ervan !!!dank je wel om ze met ons te willen delen! geniet van je tijd!
  2. Kina Oelen:
    20 november 2015
    Ha Hanneke, In Nederland doen er nauwelijks mannen mee met een Zumba les. Kunnen onze mannen nog wat van leren. Je ziet er goed uit. Prachtige foto's. Al die kleuren, heel mooi. Veel succes met het lesgeven.

Groet! Kina.
  3. Jannie van de burgt:
    20 november 2015
    hoe oud zijn de kinderen waar jij les aan geeft? Het lijkt me wel heel leuk en spannend om dit te doen. Pittig van je dat je ook aan de taal begonnen bent want die lijkt me niet makkelijk. Leer je het schrijven?
    Ik wens je mooie weken in pohara. Groweten, jannie
  4. Margot Hellingwerf:
    20 november 2015
    Hallo Hanneke, steeds als er iets binnenkomt van jouw avonturen vind ik het heel bijzonder dat ik vanaf hier een stukje mag meemaken. Leuk dat zumba dansen, blijven bewegen.
    Geniet van wat je moeite kost. lieve groet, Margot
  5. Mia Korse:
    20 november 2015
    wat een uitdaging. Lijkt me heel moeilijk om zo les te geven. Je verhalen zijn prachtig maar wat zul je, eenmaal thuis, een hoop zaken een plekje moeten geven. Geniet nu maar met volle teugen van alles wat je beleeft. Ik vind het geweldig dat je de thuisblijvers zo laat meegenieten. Liefs en wees ook goed voor jezelf, Mia
  6. Jordy:
    21 november 2015
    Wat een prachtig avontuur Hanneke! Leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt.

Groetjes Jordy
  7. Coby:
    21 november 2015
    Hallo Hanneke.
    Bedankt voor je mooie verhalen.Geweldig dat je lesgeeft. Wat een belevenis.
    Geniet er van en zorg goed voor jezelf.
    Liefs Coby.