Bericht van Hanneke - 5

13 oktober 2015 - Kathmandu, Nepal

13 oktober

Beste allemaal,

In mijn bericht 4 heb ik jullie uitgebreid verteld over de sonarlampen. De sonar lampen zijn onder meer bij families met kinderen en het kinderopvangproject geïnstalleerd. Deze acties sluiten heel mooi aan bij de Chori Chora Foundation Nepal van Holi. Doel van de stichting is Nepalese mensen te ondersteunen, zichzelf en elkaar bij de opbouw van Nepal na de aardbeving. Met de focus op kinderen en jongeren om hun droom en ambities waar te maken. "Wie we zijn, wat we doen en waar we vandaan komen we zijn allemaal dochters (Chiro) en zonen (Chora), ongeacht voorkeur, leeftijd en afkomst en kind van onze vader en moeder" /// http://www.facebook.com/Chorichorafoundation

11 oktober  hebben we pokhara verlaten een verderop neergestreken in de pokharavallei in Pachbhaiya in Rupa View Guest House. Een unieke idyllische plek ( foto's volgen). Helaas is het zwaarbewolkt en zien we niet de Annapurna. 12 oktober maken we een pittige wandeling door de landerijen, oppassen geblazen voor de bloedzuigers! Een groen landschap met rijstvelden, een kleine boederij, primitieve huisjes. Confronterend, niet te vergelijken met hoe wij in het westen wonen, leven........maar overal vriendelijke mensen die nieuwsgierig zijn en contact zoeken. We komen ook langs een privé school. In de tuin vindt  een festival plaats: het is de eerste schooldag van nieuwe  leerlingen (5, 6 jaar) en  zij krijgen hun uniform. Meisjes van de highschool voeren een dans op. Heel nadrukkelijk zijn ook aanwezig in een aparte tent de notabelen van het dorp, politici en het bestuur  van de school. ' s Middags relaxen in de tuin van het guesthouse, sinds een paar dagen heb ik last van mijn darmen, dus het eetregime is witte rijst en thee.

Vandaag 13 oktober reizen we terug naar Kathmandu, 150 km; in eerste instantie verloopt dit voorspoedig tot aan de buitenwijken van Kathmandu. Enorme wachtrijen voor de pompstations en files. Vanwege de bezineboycot van India. Vandaag is er weer brandstof beschikbaar, een complete chaos.

Namaste, Hanneke

1. Immie:
    13 oktober 2015
    Hoi Hanneke, mooie verhalen!
    Van de tijd dat Steven en Marlous in Azië waren heb ik gehoord dat je voor darmproblemen het beste coca cola kunt drinken. Het proberen waard lijkt me.
    Liefs, Immie
  2. Kina Oelen:
    Ha Hanneke,

Prachtige verhalen, we genieten ervan. Jammer van je darmproblemen. Dat komt vast snel weer goed. Sterkte!
    Jan en Kina.
  3. Candy:
    13 oktober 2015
    Om uitdroging bij diarree te voorkomen (en om je minder slap te voelen) heeft je lichaam suiker en zout nodig. Zoals ORS. Als dat niet voorhanden is, zijn cola en chips goede alternatieven. In cola zit veel suiker, dus geen cola light drinken in dit geval!